Diabetesmannen: Jag har aldrig varit så kär!

Det var i förra veckan som Diabetesmannen, 20 och Selma Lagerlöf, död, gick ut med sin förlovning till pressen. Paret har varit tillsammans i sju år och har tre gemensamma barn.
- Jag har älskat henne så länge, berättar Diabetesmannen med tårar i ögonen. Det här är mitt livs lyckligaste dag!

I sitt röda tegelhus på ett litet berg norr om Uppsala bor Diabetesmannen och Selma Lagerlöf sen 18 år. De har barnen Torduborg, Rangelinder och Ulfing tillsammans och levde som lyckliga sambos tills för en månad sedan, när Diabetesmannen friade till Selma:
- Jag stod och vek tvätten, berättar Selma och ler förföriskt mot sin trolovade, som sitter bredvid henne med basker och våtdräkt. Plötsligt stod han på styrkbrädan och sjöng "öppna din dörr" med en gul tulpan. Jag blev så överaskad att jag var tvungen att sätta mig ner.

Det var alltså så, en grå oktoberdag i början av månaden som Diabetemannen gick till väga innan han föll ner från strykbrädan, föll ner på knä och sedan friade med en 18 karats guldring från Islands jaktmarker till Selma Lagerlöf.
- Jag hade övat i månader - allt skulle vara perfekt, berättar Jocke och tar en tugga av en gammal sko. Han tuggar den eftertänksamt och fortsätter sedan:
- Hade det inte varit för Selma hade jag nog aldrig stadgat mig. Hon är kvinnan i mitt liv.

Jocke sköljer ner resten av skon med sköljmedel och fnittrar till:
- Vi hade egentligen inte tänkt berätta allt för många detaljer, vi är lite privata av oss, men vi har funderat på att gifta oss på en nudiststrand i Norge! Det känns romantiskt, och så kan jag ha min våtdräkt om det är kallt.

Selma nickar instämmande:
- Och så kan vi ta med barnen, och lämna dem där. De kan få jobb i en skofabrik.
- Jag som älskar att äta skor! utbrister Jocke, och sen skrattar fästman och föstmö gott i varandras armar innan de dansar en vals mot solnedgången.

Än är inget datum satt för vigseln.


Källan Referensen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0